Aké zručnosti musí mať dobrý promotér akcií?
Promotér akcií je zodpovedný najmä za marketing rôznych udalostí a akcií, ako sú koncerty, festivaly, či rôzne športové hry a iné spoločenské akcie. Zvyčajne pracuje ako nezávislý dodávateľ týchto služieb pre rôzne podniky a firmy. S trochou zručností sa promotérom môžete stať aj Vy. Čo všetko potrebuje promotér vedieť?
- Vzdelanie a skúsenosti
Nie je to síce podmienkou, no vzdelanie v oblasti marketingu alebo manažmentu môže pri začínajúcej kariére promotéra veľmi pomôcť. Pokúsiť sa zamestnať ako promotér však môžete vyskúšať aj napriek tomu, že takéto vzdelanie nemáte. Všetko závisí od konkrétnej pracovnej ponuky a od Vašich ďalších zručností.
- Vynikajúce komunikačné schopnosti a zručnosti
Promotér sa nezaobíde bez „podrezaného jazyka“. Komunikačné schopnosti totiž vo svojom práci využíva vo veľkej miere. A to tak na osobnej úrovni, ako aj v písomnom, či telefonickom styku. Ak Vám teda napríklad robí problém telefonovať s cudzími ľuďmi, na prácu promotéra zrejme nemáte vlohy. Materinská reč v písomnej a ústnej forme na perfektnej úrovni je pri tejto práci proste samozrejmosťou.
- Cudzí jazyk
V dnešnej dobe sa už pri výkone máloktorého zamestnania zaobídeme bez znalosti cudzieho jazyka. Pri práci promotéra to platí dvojnásobne. Často je totiž potrebné komunikovať so zahraničnými dodávateľmi doplnkových služieb alebo určitého vybavenia pre konkrétne akcie.
- Kreativita a schopnosť riešiť problémy
Organizovať akciu, ktorej sa má zúčastniť väčší počet ľudí (či už na strane účinkujúcich alebo len účastníkov), si vyžaduje naozaj pevné nervy. Stáva sa, že ktosi na poslednú chvíľu odriekne účasť. Takéto problémy je potrebné operatívne riešiť a vysporiadať sa s nimi s chladnou hlavou. A na to je nutná určite aj istá dávka kreativity.
- Organizačné schopnosti
Čo ešte musí vedieť promotér? Jednoznačne organizovať! A to tak zdroje, ako aj financie, ale aj čas! Bez dostatočných organizačných schopností sa práca promotéra zvládnuť nedá. Ak teda neustále meškáte a nedokážete si zorganizovať ani svoj vlastný čas, hľadajte si radšej iné zamestnanie.
Tak čo, ste rodený promotér? Ak tieto vyššie uvedené vlastnosti a schopnosti máte, tak ním určite ste. Alebo sa radšej poobzeráte po inej práci?
Autorské právo: kasto / 123RF Reklamní fotografie